fbpx

També podeu accedir al llistat complet d'articles.

 

A continuació us presento un recull de seqüències que he trobat a internet per practicar a casa. La pràctica personal és el que consolida la comprensió del que us han explicat a classe i és el pont cap a reptes majors.

© 2017 by Ellen Huang Saltarelli, traduït amb permís de l'autora per David Lloret. Article original aquí.

S’anomena «diàstasi dels músculs rectes abdominals» a la separació vertical d’aquest múscul (el de ‘taula de rentar’, o de tauleta de xocolata) a cada costat de la línia central. Això, en algun grau, succeeix a totes les dones durant l’embaràs, i es pot mesurar segons l’amplada dels dits. Al final del meu embaràs, la meva diàstasi era de tres amplades de dit. Amb el treball enfocat que mostro en aquestes sèries, ara és només d’un dit d’ample.

bksepdA vegades trobo alumnes que després de 2 o 3 anys de pràctica un dia m'aturen pel carrer i em diuen, "escolta, de fet, com es diu el ioga que practiquem?" Jo els aclareixo el dubte: Iyengar, dic,  lletrejant-ho lentament.

Que això passi em sembla molt positiu; vol dir que als nostres alumnes els agrada el ioga tal com l'ensenyem, sense preocupar-se de qui hi ha darrera. I és que el Mestre Iyengar, malgrat que va fer molta difusió del ioga,  també si calia fent exhibicions a la televisió, mai va voler caure en els extrems de ser mediàtic. Per ell, el més important era la pràctica del ioga, i que tothom tingués l'oportunitat d'accedir-hi. I això, que ens sembla obvi i natural, no és sempre el cas.

© 2021 Espai de ioga Girona Rambla de la Llibertat, 6, 4 | 17004 Girona david@espaideioga.cat | +34-655341258

Please publish modules in offcanvas position.