Espai de ioga

A la Rambla de Girona

10 raons per fer ioga IYENGAR®

El ioga IYENGAR® és un dels tipus més tradicionals, i crec fermament que té una capacitat enorme de beneficiar i de guarir el cos. Hi ha moltes raons per fer ioga IYENGAR, i aquí en teniu vuit de les principals.

 

1. Guanyar flexibilitat

No cal que arribis als dits dels peus per fer Iyengar, però si el practiques aquest serà un dels efectes que tindrà.

En ioga Iyengar tenim una pràctica lenta i progressiva de guiar a l'alumne en postures que es mantenen durant aproximadament un minut. Els suports permeten a qualsevol practicant, de principiants a avançats, de mantenir-se a les postures sense fer-se mal.

2. Tonificació dels músculs

A més d'estirar els músculs, el requeriment físic de mantenir cada postura t'ajudarà a mantenir la força i a tonificar el cos.

Com que ioga Iyengar empra tot el cos, l'atenció no va només al múscul principal sinó que s'instrueix al practicant a connectar-lo amb músculs de tot el cos i fer-los servir també. El resultat és una experiència tonificant increïble.

3. Una ment més calmada

Una vegada ets a la postura t'ensenyarem com concentrar-te en l'alineament i a ignorar la resta de pensament que tens al cap. Pots veure-ho com un tipus de meditació i, com en la meditació, com més practiques més et calmarà la ment- a dins i a fora del tapís.

4. Alleugeriment del dolor

Nombrosos estudis científics demostren la capacitat de ioga Iyengar d'alleugerir el dolor de l'esquena i altres dolences. En centrar l'atenció en l'alineament, podem sobreposar-nos a la compressió, debilitat i mal ús dels músculs. La pràctica també ajuda a estirar els músculs de l'esquena, i alliberar-los de la tensió que provoca els dolors.

5. Millor postura corporal

El ioga Iyengar també t'ajuda a enfortir els músculs responsables de la postura, com cames, esquenes i centrals. En els ajustaments fins per millorar l'alineament, els músculs petits que sovint ignorem s'enforteixen. Et trobaràs més recte estant dret o assegut, i això et donarà més energia, menys dolor i confiança en tu mateix.

6. Protecció contra les malalties

Sovint la malaltia apareix quan els processos normals del cos es veuen pertorbats. Ioga Iyengar ajuda a millorar el funcionament general del cos - des del sistema circulatori i limfàtic fins al digestiu i nerviós.

7. Millors estils de vida i dieta

A mesura que calmes la ment i millores la condició física, el cos respon demanant - exigint- una vida més saludable. Això vol dir menjar més saludable, i un estil de vida més conscient. Si el ioga t'ensenya a estimar el cos, com li pots negar el que li va millor?

8. Millor respiració

En la postura, a més d'ajustar l'alineament el ioga Iyengar també t'ajuda a centrar-te en la respiració. A més, durant la pràctica del Pranayama t'entrenaràs en formes de respirar amb músculs diferents, en acompanyar la respiració i fer-la servir per calmar la ment. Són eines que tindràs ja incorporades!

9. Manté l'estrès a ratlla

La combinació d'exercici físic, estirament i concentració fa que el cos per fi oblidi totes les obligacions que ens hem imposat. Això suposa un descans enorme pel cervell i una posada a zero de tots els reflexos automàtics de defensa del cos.

10. T'ho passaràs pipa

Fent ioga no només et millorarà el cos, sinó que descobriràs que t'ho pots passar molt bé fent mil coses que no havies imaginat. No només estiraments, també equilibris, o postures on et cal molta força d'una manera molt precisa. És com si aprenguessis a conduir de nou amb el cotxe amb més possibilitats: el teu propi cos.

Com saps si el ioga que fas és ioga Iyengar? Pregunta-li-ho al teu professor; si ha seguit el curs de formació estarà registrat a l'AEYI.